Browsing Tag

trädgård

Livsstil

När man drömmer stort

När man drömmer stort om en magisk trädgård.

Visst är jag och mitt älskade lilla hjärta Thea magiska? Kärleken för denna lilla tjej är fruktansvärd stor och här är vi från i går när vi lekte hela eftermiddagen tillsammans i våran trädgård.  Älskade lilla tjej, du vet inte hur mycket mitt hjärta slår för dig!

Det blev som sagt inget mer påskfirande för oss. Vi såg fram emot det men pga mitt jobb och för att sjömannen ska till sjöss nu i dagarna så vågade vi inte riskerar något, så vi får helt enkelt mysa med milo med föräldrar nästa gång sjömannen är hemma. Så när det tänkta påskfirandet blev inställt så har vi bara tagit det lugnt i stugan i dag, jag har solat, sjömannen har gått och pillat mer eller mindre hela dagen, vi har rensat ogräs och vi har njutit, pratat, funderat, planerat och bara varit !

Det tog emot att packa ihop och köra hem till lägenheten idag. Vi får en helt annan känsla i kroppen när vi är i stugan och hundarna njuter så fruktansvärt att vara ute mer eller mindre hela dagarna när det varit väder som i går och i dag.  Men vi är hemma i lägenheten igen och hundarna är helt slut. Vi har tvättat upp, lagat middag och jag har planterat knölar och fröer.  Vi har stora drömmar och fantasier om trädgården och man lär så länge man lever.  Jag blir så ivrig och vill plantera allt direkt som jag fått hem,  men inte läst på och sen läser jag på efter jag planterat och inser att fröerna skulle ligga i blöt i 24 timmar innan plantering för bättre grobarhet. Man lär så längre man lever.

Vi drömmer stort och just nu drömmer och fantiserar jag om en blomstrande och prunkande trädgård i stugan med blommor som pryder trädgården och även som man kan ta snittblommor av för att ha inne. Jag vill ha båda delarna. Jag vill ha perenna växter som kommer år efter år och har så stora drömmar om vår trädgård ! Alla är vi nybörjare med diverse växtlighet i början och man lär så länge man lever, men jag hoppas att min förädling ska ge utdelning och att vi i sommar kan njuta av en prunkande trädgård!  Jag drömmer om en trädgård där alla andra inte apar efter och odlar samma sak som vi.

Denna påskhelgen har verkligen varit något som jag behövde. Den har bjudit på både återhämtning men även socialsamvaro, skratt och mycket känslor , mest känslor som jag haft inombords.  Nackdelen är att det har gått så jävla fort. För fort.  Men här hemma i lägenheten har även växterna , mina samlar växter, en del har fått planteras om och fått ny jord och snäppet större kruka och resterande har fått vatten och näring.  Nästa gång sjömannen kommer hem flyttar vi ut i stugan för säsongen ! Som vi alla längtar.

Nu blir det att slappa i soffan resten av kvällen med kamphundarna och sjömannen. I morgon är det tid för jobb igen, vardagen ska kickas i gång igen!

Hur har er påsk varit?

Stuglivet

Vackert på terrassen

Hortensian blommar för fullt.

Onsdag och jag har varit vaken sedan 06. Hej semester och hej sommaren, 12.5 grad ute nu under förmiddagen och den magiska värmen är ett minne blott, för stunden, men jag njuter som fan. Det är semester och att bara få dagarna som dom kommer är helt magiskt.

Vi har varit en runda till stan , kollat posten , jag har skickat ett paket och så uträttade vi lite snabba ärenden. Väl hemma igen käkade vi frukost, för mig blev det fiberrik havregrynsgröt med jordnötsmöt, sylt och mjölk. Gottis. Resten av dagen blir att slappa här i stugan, bara vara och fortsätta ta dagen som det kommer. Förhoppningsvis torkar gräsmattan upp lite så vi kan klippa den igen, för det behövs. Det enda som är planerat är att dra på träningskläderna och ge oss ut och springa en runda även idag.

Vad har ni för planer?
Föresten, jag har fått flera meddelande att jag inte följer en del på instagram och att de plötsligt inte följer mig, så bli inte förvånad om ni får en ny förfrågan för mig, inte konstigt att jag missat en massa på instagram. Fler som har samma problem?